Do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Czas do szkoły Time to school Zeit zur Schule Ya es tiempo para ir a la escuela Czas do szkoły Time to school Zeit zur Schule Ya es tiempo para ir a la escuela

WYMIANY MŁODZIEŻOWE

Developed in conjunction with Joomla extensions.

PEDAGOG/PSYCHOLOG

SECCIóN BILINGüE

Uwaga
  • Lack of access rights - File 'http:/geocentrum.usz.edu.pl/wp-content/uploads/2017/02/pobrane.jpg'

Dnia 21.12.18 r. odbyła się w naszej szkole kolejna edycja konkursu „Winter Songs Competition”. Gimnazjaliści i licealiści wykonali znane piosenki bożonarodzeniowe w trzech językach: angielskim, niemieckim i hiszpańskim.

Najlepszym wykonawcom, z każdego poziomu klasy, jury przyznało nagrody:

  1. LO - za utwór „Rocking around the Christmas Tree” (grupa p. D. Bagińskiej)
  2. LO – „MELE KALIKIMAKA” (sekcja angielska - grupa p. A. Jastrzębskiej)
  3. GM – „Snow is falling” (3K – grupa p. D. Bagińskiej)

Gratulujemy udanego występu!

 
   

 

Pod koniec listopada minionego roku, dzięki współpracy naszej szkoły z angielską firmą "Oxfordon Studia w Anglii", licealiści klas trzecich z „Czternastki”, zainteresowani studiami w Wielkiej Brytanii, wzięli udział w wyjeździe studyjnym do Londynu i okolic. W ramach tej inicjatywy odwiedziliśmy sześć uczelni, uczestnicząc m.in. w warsztatach, wykładach i spotkaniach z kadrą akademicką oraz w dniach otwartych na uniwersytecie Bedfordshire i Coventry. Umożliwiło nam to poznanie ciekawej oferty edukacyjnej szkół wyższych oraz zaznajomienie się z zasadami rekrutacji na studia. Ponadto zwiedzając najważniejsze miejsca kultury i obiekty turystyczne, pogłębialiśmy wiedzę o Wlk.Brytanii a także sprawność w posługiwaniu się językiem angielskim.

Wieczorny spacer nad Tamizą, warsztaty firmy Apple nt. fotografii i muzyki, całodniowa wycieczka po stolicy z wizytą w Sky Garden, rejs statkiem po rzece, obiad w China Town, świąteczny jarmark Winter Wonderland w Hyde Park czy przejazd kolejką linową Emirates Air Line Cable Car na Greenwich - to tylko kilka przykładów z bogatego programu naszego wyjazdu. Obok przyjemności dla ducha jaką było zwiedzenie galerii Tate Modern i muzeów (Natural History Museum, Science Museum, Victoria&Albert Museum), mieliśmy także czas na przyziemniejsze atrakcje, czyli zakupy i degustację lokalnych smakołyków.

Długo będziemy pamiętać tak intensywny i pełen wrażeń pobyt w jednej z najciekawszych stolic Europy!

Opinie uczestników wycieczki:

The trip to England was an amazing experience. I was able to gain an insight into studying abroad. For me, the best part was sightseeing London, talking to foreigners and going to Winter Wonderland. It definitely was a blast and the best school trip I’ve ever participated in.

Karina

 One of the things I liked the most about the trip was that although there was a variety of activities to do, we still had a lot of spare time.

Patryk

 Najbardziej podobało mi się to, że mieliśmy możliwość porozmawiania z ludźmi którzy studiują w Anglii oraz to, że mogliśmy poznać realia życia studenta w Wielkiej Brytanii.        

Oskar

In London I really liked our accommodationJ The visit in the Science Museum was an exhilarating experience – so many interesting exhibits! During the workshops in Apple Store I learned very useful tricks concerning taking pictures.

P.L.

This adventure helped me realise that being open to new options and opportunities can change your life. The trip helped me get used to the British pronunciation and experience life in a huge city.

Weronika

Na wycieczce w Anglii zainspirowało mnie wiele ciekawych uniwersytetów. Miejsca, które zwiedzaliśmy były niesamowicie przyciągające. Na pewno będę wspominał ten niesamowity wyjazd przez wiele lat.

Sebastian

Wycieczka do Anglii pozwoliła mi zwiedzić kolejną europejską stolicę, poznać tamtejszą kulturę i odwiedzić uniwersytety na które planuję aplikować. Swobodny plan umożliwił nam spędzenie czasu z przyjaciółmi i zwiedzenie najbardziej interesujących mnie zabytków.

Agnieszka

We wrześniu w ramach współpracy 14 LO z Uniwersytetem Szczecińskim została podpisana umowa, na mocy której Wydział Filologiczny US obejmie swoim patronatem naszą szkołę. Dzięki niej licealiści będą mogli brać udział m.in. w zajęciach z kadrą akademicką, w konferencjach i kołach naukowych oraz imprezach okolicznościowych na uczelni.

Patron zobowiązał się również wspierać merytorycznie naszych uczniów i nauczycieli w przedsięwzięciach organizowanych przez szkołę.

HamletPod koniec września w ramach Europejskiego Dnia Języków Obcych, uczniowie z „Czternastki” obejrzeli w Multikinie Galaxy najbardziej znaną tragedię Williama Szekspira „Hamlet” (reż. Lyndsey Turner). Seans był propozycją National Theatre Live, transmitującego do zagranicznych kin przedstawienia teatrów brytyjskich.

Sztuka wywarła duże wrażenie na licealistach ze względu na pomysłowość inscenizacyjną i wysoki poziom gry aktorów. Największe uznanie wzbudził Benedict Cumberbatch, odtwórca Hamleta. Artysta ten, popularny m.in. dzięki roli Sherlooka Holmesa w serialu BBC a ostatnio nominowany do Oskara, znakomicie pokazał wewnętrzną walkę młodego idealisty uwikłanego w dylematy etyczne. Duże poruszenie wywołała też kreacja Sian Brooke jako Ofelii. Aktorka w sugestywny sposób przybliżyła psychologiczny portret dziewczyny, bliski współczesnym nastolatkom. Spektakl nawiązuje do dzisiejszej rzeczywistości w wielu aspektach. Dzięki temu młodzież lepiej zrozumiała sens Hamletowskiego pytania: „Być albo nie być?”.

Obejrzenie transmisji sztuki na dużym ekranie pomogło naszym uczniom sprawdzić znajomość języka angielskiego i przygotować się do lekcji języka polskiego o twórczości Szekspira.

Miło nam poinformować, iż uczennice naszego liceum: Berenika Szycko (opiekun p. Katarzyna Prabucka) i Weronika Nykiel (opiekun p. Agnieszka Jastrzębska) zdobyły II i III miejsce w VIII edycji wojewódzkiego Konkursu Literackiego „All about…ideal education” (w kategorii poezji). Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 6 czerwca 2018r. w Zespole Szkół Nr 6 w Szczecinie.

Zwyciężczyniom serdecznie gratulujemy, a poniżej prezentujemy nagrodzone wiersze:

 

 

You asked...

What is ideal education to me?

It's being free of constant stress, bullying,
questioning my worth or knowledge:

Did I learnt enough, will I get good mark?

Am I good enough?!

All the sleepless nights I sacrificed

to be where I am now: an A-student who passed

It wasn't ideal - it was necessary and expected.

I couldn't objected.

But why? what's the use of education
when there are this high expectations

Wasn't school supposed to be a save zone?

now young, hungry minds are gone

lost to rat race and injected with ether

They said: for the better!

you asked what and ideal education is to me?
something brand new and stress-free

without all the judging, bullies and marks

Is it that hard? To lose all the masks

that we wear and just for once
be teachers passing their knowledge to  students -
- that would be ideal...

...so please, can someone make it real?

Teachers like voltures,
Circulate around me,
Judging and watching
Over my shoulder.
Suffering every hour,
minute and second,
Their looks are making
Me feel imprisoned.
The stress is soaring,
Its cold hand is reaching,
For whats left of being
Delighted
And fearless.
It may look alarming,
But that's reality,
For innocent - penalty
Which we have to fight,
By making things right.
From rage to calm,
From fear to joy,
From sadness to hope.
The hero is needed,
Someone like teacher
With passion to job,
With chances to grow,
Not like the voltures,
Which keeping the throne.
Who cuts the bonds,
Rearranges minds,
Restores the faith
In our education.
We make him our guide,
To show us the way.
For artists to count,
For geeks to write,
For savants to speak.
For those who know the way,
And those who don't.
For dexterous,
For modest,
For ingenuine.
To not destroy, depress or ignite.
But for all to grow, progress and unite. 

 

WSPÓŁPRACA

SREBRNA SZKOŁA 2023

ADDVANTAGE MEMBER

ZDJĘCIA

200745116_494230238356988_2436813321850677196_n.jpg

XIV LO